Што такое пункт карэкцыйна-педагагічнай дапамогі (далей – ПКПД)?

ПКПП-структурнае падраздзяленне, якое можа стварацца ва ўстановах дашкольнай і агульнай сярэдняй адукацыі. Гэта значыць, што заняткі арганізуюцца на базе таго ўстановы адукацыі, якую наведвае дзіця.

Навошта патрэбен ПКПД? Хто можа наведваць ПКПД?

ПКПП патрэбен для аказання карэкцыйна-педагагічнай дапамогі асобам, якія асвойваюць змест адукацыйнай праграмы дашкольнай адукацыі і часовыя цяжкасці ў іх засваенні. Адкрыццё ПКПП дазваляе своечасова аказваць карэкцыйна-педагагічную дапамогу, што садзейнічае павышэнню якасці дашкольнай адукацыі.

Хто можа накіраваць на заняткі ў ПКПП?

З мэтай выяўлення маючых патрэбу ў карэкцыйна-педагагічнай дапамозе ЦКРОиР сумесна з настаўнікам-дэфектолагам ПКПП праводзіцца папярэдняе абследаванне дзяцей (пры наяўнасці згоды бацькоў навучэнцаў і запыту кіраўніка ўстановы адукацыі). Па выніках папярэдняга абследавання выяўляюцца выхаванцы, якія маюць патрэбу ў карэкцыйна-педагагічнай дапамогі. Настаўнік-дэфектолаг ПКПП паведамляе бацькам выхаванцаў аб выніках папярэдняга абследавання, праводзіць з імі тлумачальную працу аб неабходнасці карэкцыйна-педагагічнай дапамогі і інфармуе іх аб працэдуры псіхолага-медыка-педагагічнага абследавання ў ЦКРНіР для атрымання заключэння з рэкамендацыямі аб аказанні карэкцыйна-педагагічнай дапамогі, графіку працы псіхолага-медыка-педагагічнай камісіі КЦРОиР.

З якога ўзросту дзіця можа наведваць заняткі ў ПКПП?

Паколькі заняткі ў ПКПП арганізуюцца для дзяцей, якія не выпрабоўваюць значныя цяжкасці ў засваенні праграмы, так званых "лёгкіх" дзяцей, то пры вырашэнні пытання аб залічэнні ў ПКПП ўлічваюцца ўзрост дзіцяці і індывідуальныя асаблівасці дзіцяці. На ПКПП у першую чаргу зачияляются выхаванцы старэйшага дашкольнага ўзросту. Парушэнні звукопроизношения да 4,5 гадоў могуць насіць характар узроставай нормы.

Ці могуць залічыць дзіцяці ў ПКПД без праходжання абследавання ў ЦКРіР?

Не. Адмова ад праходжання псіхолага-медыка-педагагічнай камісіі Цкрнір з'яўляецца падставай для адмовы ў залічэнні навучэнцаў з АПФР у ПКПД. Настаўнікам-дэфектолагам ПКПП тлумачацца магчымыя наступствы такой адмовы законнаму прадстаўніку выхаванца. Залічэнне ў ПКПП ажыццяўляецца загадам кіраўніка ўстановы адукацыі толькі на падставе наступных дакументаў: заключэння ЦКРНіР; заявы законнага прадстаўніка навучэнца з ОПФР.

Як доўга дзіця можа наведваць ПКПП? Тэрмін заняткі дзіцяці ў ПКПП залежыць ад стойкасці і цяжару парушэнні ў дзіцяці. У заключэнні ЦКРНиР пасля праходжання абследавання ўтрымліваюцца рэкамендацыі па арганізацыі карэкцыйна-педагагічнай дапамогі з указаннем перыяду, на працягу якога рэкамендавана аказанне карэкцыйна-педагагічнай дапамогі навучэнцу з ОПФР.

Як ажыццяўляецца адлічэнне дзяцей з заняткаў у ПКПП? Ці трэба паўторна праходзіць камісію? Адлічэнне навучэнцаў з ПКПД ажыццяўляецца загадам кіраўніка ўстановы адукацыі пасля выпраўлення парушэнняў. На падставе спісу выхаванцаў, якія выправілі парушэнні псіхафізічнага развіцця, складзенага па выніках абследавання дзяцей настаўнікам-дэфектолагам ПКПП і спецыялістамі ЦКРНіР. У адпаведнасці з дадзеным спісам кіраўнік установы адукацыі выдае загад на адлічэньне выхаванцаў з ПКПД пасля выпраўлення парушэнняў гаворкі.

Адлічэнне з ПКПП можа ажыццяўляцца па іншых прычынах: змена месца жыхарства, пераклад у іншую ўстанову адукацыі, Адмова законных прадстаўнікоў выхаванца з ОПФР ад карэкцыйна-педагагічнай дапамогі. У дадзеным выпадку падставай для адлічэння з ПКПД служыць заяву законных прадстаўнікоў навучэнцаў з АПФР.

ПУНКТ КАРЭКЦЫЙНА-ПЕДАГАГІЧНАЙ ДАПАМОГІ

Залічэнне дзяцей у ПКПП для заняткаў з настаўнікам-дэфектолагам ажыццяўляецца ў адпаведнасці з Палажэннем аб пункце карэкцыйна-педагагічнай дапамогі

Асноўнай мэтай дзейнасці ПКПД з'яўляецца арганізацыя карэкцыйна-педагагічнай дапамогі дзецям, якія маюць стойкія або часовыя цяжкасці ў засваенні навучальных праграм.

Галоўнымі задачамі пункта з'яўляюцца:

ажыццяўленне паглыбленага псіхолага-педагагічнага абследавання дзіцяці з мэтай вызначэння аптымальных шляхоў аказання карэкцыйна-педагагічнай дапамогі;

стварэнне неабходнай карэкцыйна-развіццёвай асяроддзя для забеспячэння індывідуальна-арыентаванай педагагічнай дапамогі дзецям па выпраўленні або паслабленні наяўных маўленчых парушэнняў;

фарміраванне агульных здольнасцяў да вучэння з мэтай забеспячэння выканання дзецьмі адукацыйных стандартаў на узроўнях дашкольнай і агульнай базавай адукацыі;

павышэнне ўзроўню інтэлектуальнага развіцця дзяцей за кошт развіцця псіхічных працэсаў, фарміравання пазітыўнай матывацыі да вучэбнай дзейнасці, рэгуляцыі функцый самакантролю ў дзяцей;

кансультаванне педагогаў установы адукацыі, на базе якога адкрыты пункт, законных прадстаўнікоў дзяцей па пытаннях індывідуалізацыі навучання і выхавання.

У ПКПП залічваюцца дзеці з адносна лёгкімі маўленчымі парушэннямі.

Паказанні да залічэння ў ПКПД: дислалия, сцёртая форма дизартии, заіканне.

Асноўнай формай аказання карэкцыйна-педагагічнай дапамогі з'яўляюцца групавыя (падгрупавыя) і індывідуальныя заняткі. Перыядычнасць наведвання заняткаў дзецьмі ў ПКПП вызначаецца настаўнікам-дэфектолагам з улікам індывідуальных асаблівасцяў развіцця дзіцяці, характару наяўнага парушэнні, у сярэднім 2-3 разы на тыдзень.

Камплектаванне груп пункта ажыццяўляецца, як правіла, у пачатку навучальнага года з 1 па 15 верасня.

Заняткі па карэкцыі індывідуальных парушэнняў развіцця праводзяцца ў перыяд з 16 верасня па 25 мая.

Запіс на псіхолага-медыка-педагагічную камісію ажыццяўляецца па тэлефонах + 375 165 63-60-56 з 20 па 30 лік кожнага месяца з 14.00 да 17.00, альбо па адрасе г. Пінск, вул. Ракасоўскага, 36 каб №10

Юха Ангеліна Юр`еўна
Юха Ангеліна Юр`еўна
  • Настаўнік-дэфектолаг
  • Другая кваліфікацыйная катэгорыя
  • Магілёўскі дзяржаўны університэт ім. А. А. Куляшова
разгарнуць / згарнуць
Перагут Аксана Мікалаеўна
Перагут Аксана Мікалаеўна
  • настаўнік-дэфектолаг
  • Першая кваліфікацыйная катэгорыя
  • БДПУ ім. М. Танка
разгарнуць / згарнуць