Роля, значэнне і арганізацыя фізічнай культуры

у Дзяржаўнай установе адукацыі «Яслі-сад №11 г. Пінска»

"Рух-камора жыцця".

Плутарх

 

Фізічная культура займае важнае месца ў агульначалавечай культуры. «Здаровы лад жыцця», «Фізічная культура асобы», «Фізкультурная адукаванасць» - гэтыя словазлучэнні ўсё часцей ўваходзяць у наша паўсядзённае жыццё, складае яе неад'емную частку.

Вялікая каштоўнасць кожнага чалавека-гэта здароўе. Яно неймаверна без сістэматычных заняткаў фізічнымі практыкаваннямі. Ранні і дашкольны ўзрост з'яўляецца пачаткам усіх пачаткаў. Менавіта ў гэтыя гады ад 0 да 7 год закладваецца падмурак здароўя, фармуюцца асобасныя якасці, цікавасць да заняткаў любімай справай, раскрываюцца здольнасці дзіцяці.

Галоўная задача нашай дашкольнай установы-умацоўваць здароўе і натуральныя механізмы развіцця дзіцяці, спрыяць узбагачэнню і назапашванню рухальнага вопыту, фарміраванне асноў здаровага ладу жыцця, выхаванне фізічнай культуры асобы. Мы ставім прыярытэтам падтрымку і развіццё ўсіх функцый растучага арганізма.  

Для стварэння цэласнай сістэмы фізкультурна-аздараўленчай працы з дзецьмі вельмі важным з'яўляецца арганізацыя рухальна-развіццёвага асяроддзя ў дашкольнай установе. У нашым садзе створаны аптымальныя ўмовы для павышэння рухальнай актыўнасці выхаванцаў.

Абсталяваны асобны фізкультурны і трэнажорны зал, дзе маецца разнастайнае спартыўнае абсталяванне і інвентар для фарміравання і развіцця гімнастычных практыкаванняў і выхавання фізічных якасцяў. У дашкольнай установе маюцца неабходныя атрыбуты і дапаможнікі для правядзення фізкультурных заняткаў і актыўнага адпачынку (фізкультурны вольны час, фізкультурныя святы, Дні здароўя). Залы ўкамплектаваны стацыянарным спартыўным абсталяваннем: шведская сценка, гімнастычная лаўкі, мячы рознага дыяметра, мішэні для кідання, баскетбольныя кольцы і т .д. А таксама раздатачным інвентаром: султанчыкі, стужачкі, абручы, скакалкі, мяшэчкі, мячы, колцебросы, кілімкі для босахаджэнне, кеглі і інш. Па меры неабходнасці педагогі  выкарыстоўваюць атрыбуты падчас арганізацыі рухальнай дзейнасці з дзецьмі на свежым паветры.

    

Для арганізацыі рухальнай актыўнасці дзяцей на прагулцы на тэрыторыі дашкольнай установы маюцца спартыўная пляцоўка, спартыўна-гульнявое абсталяванне, яма з пяском для скачкоў. Арганізавана вольная прастора для арганізацыі рухомых і спартыўных гульняў: турнікі, рукаходы, арыенціры для кідання ў мэту, бегавая дарожка, футбольная пляцоўка.  

   

Рух-гэта шлях не толькі да здароўя, але і да развіцця інтэлекту. Правільна арганізаваная фізкультурна-аздараўленчая работа ў дашкольнай установе спрыяе развіццю ў дзяцей лагічнага мыслення, памяці, ініцыятывы, уяўлення, самастойнасці. Дзеці становяцца больш уважлівымі і наглядальнымі, больш дысцыплінаванымі. У іх умацоўваецца воля і выпрацоўваецца характар.  

 

Кіраўнікі фізічнага выхавання

Брадніцкая Ірына Аляксандраўна

Колб Алена  Канстанцінаўна

Чым карысна плаванне для дзіцячага арганізма?

Ні для каго не сакрэт, што ўмацаванне і захаванне здароўя дзяцей з'яўляецца адной з самых галоўных задач не толькі бацькоў, але і дашкольнай установы. У сістэме комплекснай фізкультурна-аздараўленчай працы з дзецьмі дашкольнага ўзросту вялікае месца займае плаванне.

У дашкольным узросце

для аздараўлення дзіцячага арганізма не абавязкова ўмець дзіцяці плаваць брасам або кролем. Абсалютна аднолькавы аздараўленчы эфект будзе і ад звычайнага купання. Галоўнае-кантакт з вадой і станоўчыя эмоцыі. Навучанне плаванні ў нашай дашкольнай установе пачынаецца з малодшага ўзросту (з 3 гадоў). Для гэтага створаны ўсе неабходныя ўмовы і выкананыя патрабаванні для арганізацыі і правядзення заняткаў.

Лячэбнае ўздзеянне плавання на арганізм адзначаецца многімі спецыялістамі. Яно дабратворна ўплывае на асноўныя паказчыкі фізічнага развіцця дзіцяці:

рост;

вага;

з'яўляецца выдатным сродкам прафілактыкі і выпраўлення парушэнні паставы, скаліёзаў, плоскаступнёвасці;

умацоўвае сардэчна-сасудзістую і нервовую сістэмы;

развівае дыхальны апарат і цягліцавую сістэмы;

садзейнічае росту і ўмацаванню касцяной тканіны.

Разбяром падрабязней, якія сістэмы і як удзельнічаюць у вадзе.Падчас плавання чаргуюцца напружанне і расслабленне цягліц, што павялічвае іх працаздольнасць і сілу. У вадзе памяншаецца напружанне цела, зніжаецца нагрузка на пазваночнік, які правільна фармуецца. Правільнае і своечасовае ўмацаванне коснай сістэмы дазволіць пазбегнуць скрыўлення пазваночніка.

У той жа час, актыўны рух ног у вадзе умацоўвае ступні і папярэджвае развіццё плоскаступнёвасці.

Сістэматычныя заняткі плаваннем вядуць да ўдасканалення органаў кровазвароту і дыхання. Гэта адбываецца дзякуючы рытмічнай працы цягліц, неабходнасці пераадольваць супраціў вады. Паляпшаецца сардэчная дзейнасць, рухомасць грудной клеткі, павялічваецца жыццёвая ёмістасць лёгкіх.

Плаванне спрыяе лепшаму засваенню пажыўных рэчываў дзіцячым арганізмам. Пасля заняткаў плаваннем у дзяцей паляпшаецца апетыт і сон.

Рэгулярныя заняткі плаваннем станоўча ўплываюць на гартаванне дзіцячага арганізма: ўдасканальваецца механізм тэрмарэгуляцыі, павышаецца агульны тонус арганізма, ўдасканальваюцца руху, павялічваецца цягавітасць.

Адначасова з навучаннем плаванні дзецям прышчапляюцца ўменні і навыкі самаабслугоўвання, што вельмі важна для ўсебаковага развіцця дзіцяці.

Плаванне дабратворна ўплывае не толькі на фізічнае развіццё дзіцяці, але і на фарміраванне яго асобы. Не ўсім дзецям зносіны з вадой прыносіць радасць, некаторыя баяцца ўвайсці ў ваду, баяцца глыбіні. Псіхолагамі ўстаноўлена, што галоўная небяспека ў вадзе - не дзеянні ў ёй, а пачуццё страху і боязь глыбіні. Менавіта таму першыя крокі ў навучанні плаванні накіраваны на тое, каб дапамагчы дзіцяці пераадолець гэта непрыемнае і небезобидное пачуццё. Заняткі плаваннем развіваюць такія рысы асобы, як мэтанакіраванасць, настойлівасць, самавалоданне, рашучасць, смеласць, дысцыплінаванасць, уменне дзейнічаць у калектыве, праяўляць самастойнасць.

Кіраўнік фізічнага выхавання

Вольга Аляксандраўна Сыцэвіч

Фотаматэрыялы